Wednesday, August 25, 2010

Mak saye kate, suare saye macam katak kene pijak

Hari tu aku testing suare kat living room rumah. Lagu justin bibir (bieber) tengah rancak berkumandang. Aku pun ape lagi. Nyanyi la dengan penuh semangatnye. " Baby baby baby ouhh, Baby baby babi ouhh " 

Tibe-tibe ade satu suare yang sangat menusuk ke dalam lubang telinge ku. Habis gugur semua bulu telinga aku yang ade. Suare tu cakap " Tak reti nak diam ke hah! Mak nak masak terus tak dapat concentrate sebabkan suare kau tu! dah la suare macam katak kene pijak! "

Terus aku diam bile kene pekik macam tu. Dalam hati aku pun berkate " terok sangat ke suare aku ni sampai mak aku cakap macam katak kene pijak " Jadi untuk membuktikan kebenaran mak aku cakap tu, aku pun amik henset dan record suare aku nyanyi. " Baby baby baby ouuhhh, Baby baby babi ouhh ". Lepas dah record, aku pun tekan la play. Dengan harapan mak aku tipu aku. Bile tekan je play dan suare aku berkumandang, halamakkk betul ah doh ape mak aku cakap. Macam katak kene pijak. Tak sedap bebeno. Suare halimah jongang blakang umah aku lagi sedap. Inilah realiti kehidupan aku yang aku terpakse terime jugak. Suare aku nieh, tak sedap dan tak sesuai untuk nyanyi. Bak kate mak aku, macam katak kene pijak.

No comments:

Post a Comment