Tuesday, August 24, 2010

Cinta pertame ( tak kesampaian )

Aku ni seorang yang memang tak suke lelaki. Bukan maknyenye aku lesbien ke ape. Tapi cam bagi aku, semua lelaki poyo. Dan semua lelaki hanya tahu nak rosakkan,hancurkan dan amik kesempatan keatas seorang perempuan. Ni lah pendirian aku sejak bertahun lamenye.

Pade suatu hari tu, ade seorang budak lelaki baru masuk sekolah. Alahai.. muke bajet habis ah. Muke dia memang stock playboy. Tapi kawan-kawan aku cakap, dia baik. Dia hensem. Dia comel. But not for me. Ish takde maknenye bagi aku yang dia comel la, hensem la ape la. Pendirian aku tetap teguh. ( buat mase itu la )

Dari seorang yang aku tak kenal dan hanye usha dari jauh. Kitorang jadi kawan. Ni cikgu sejarah punye pasal la ni. Dah aku terikat dengan mamat tu. Kitorang kene wat sejarah punye projek same same. Aduyaii.. Tak suke la babe! Rimas aku nak together-gether dengan mamat tu. Tapi dah terpakse. So aku pun go with the flow.

Lepas dah habis wat sejarah punye bende tu, aku dengan dia tetap terus jadi kawan. Kacau each other, rehat same same, wat hw same same dan study together. Makin lame makin rapat. Dan alamaakkkk kenape tah tetibe hati ni dah terpaut pulak dah kat dia.. Pendirian aku yang dulu teguh setaguh teguh konkrit tu, dah cair la pulak. Ni sume aku salahkan cikgu sejarah. Pasal dia la ni aku jadi rapat dengan mamat tu. ( cari alasan untuk tak terime hakikat yang aku memang dah suke dia )

Aku tak cite kat sape-sape pun bende ni. Sebab kononnye nak jage reputation la kan. Konon aku takkan ade feelings kat lelaki time tengah bersekolah lagi. Tapi lame-lame bende jadi kecoh jugak. Halamak! Malu gile la. Kawan-kawan ejek. Dorang cakap " tak sangke hati kau yang sekeras batu belah batu bertangkup tu dah jadi batu plastesin ". Ade pulak ke batu plastesin? Haha. Abaikan. Kite sambung stori. Bile bende dah kecoh, aku pun dah termalu. Serte merte tak nak buang mase dah. Konon nak pegi confess kat mamat tu la.

Dengan berbekalkan semangat yang penuh di dalam hati ( poyo la pulak ayat  ) , aku pun nak confess kat dia time tengah chat kat fb. Tapi, malu la pulak. Yelah kan, takkan pompuan nak confess dulu. Err camane ni? Dah lame aku kumpul semangat, aku pun mulekan menghantar ayat yang tak penah aku terfikir yang aku akan anta. Aku anta kat dia ' em. i actually ade bende nak bagitau u. i dah tak nak simpan bende ni lame-lame. so i decide nak cerite je terus kat u. i suke u." Then setelah beberape minit menunggu jawapan, dia pun reply. Dia cakap " kenape suke? macam mane boleh suke? " Hish mamat ni. Ade ke dia tanye aku soalan camtu. Manelah aku tau nak jawab pe. Dah tersuke nak wat camanenye. So aku pun jawab " err dah suke. i pun tak tau kenape. Mungkin sebab u baik and caring. " Then dia jawab " bukanke u tak caye lelaki? " Terdiam aku dia cakap camtu. Malu, segan sume pun ade.

Then aku cakap kat dia " er yea memang. tapi u dah ubah semua tu ". Then dengan selambenye dia jawab " oh yeke. tapi i takde wat pape pun. Hm and lagipun babe ( dia panggil aku babe? tak penah penah ) i dah ade bf la ". Aku cam reply " huh ape dia? bf? ke u salah taip? " Then dia reply " yea bf. Im gay la. " Bile dia dah anta camtu, terus aku offline. Hancur luluh gak ah hati ni bile orang pertame yang aku suke tu gay la pulak. Apelah nasib.

Lepas kejadian di fb tu, memang tak aku nak rapat dengan dia dah. Dia dengan life dia, aku dengan life aku. Dan lepas kejadian tu jugak, pendirian aku yang dulu tu datang balik. Kali ni, lebih teguh daripada biasa. Haha. Bende yang dah jadi tu, memang pengajaran untuk aku. Untuk lebih berhati-hati pade mase akan datang.  Sebab ni semua adelah realiti kehidupan. Kalau dari luar nampak indah, dalam dia tak semestinya indah juga. Kawan-kawan kat sekolah tak habis-habis ejek, dorang cakap " ape dah jadi dengan cinta gay pertame kau ". Haha. Walaupun dah 2 tahun bende tu jadi, sampai sekarang aku kene ejek macam tu. Bile teringat balik, lawak la pulak :D

3 comments:

  1. kesian kat kaw. cinte pertame dah tak jadi . hahahahahaha

    ReplyDelete
  2. haha ! okay , sMart sgt . and sumpaa you berani utk confess tue . . :-D

    ReplyDelete